Hootsuite ostaa Talkwalkerin
Lehdistötiedotteessa 8. huhtikuuta 2024 Hootsuite ilmoitti ostaneensa Talkwalkerin ja sen johtavan sosiaalisen median kuuntelu- ja analysointialustan. Yrityskauppa on merkittävä mediatiedustelualalla. Se tarjoaa uusia mahdollisuuksia Infomedialle ja asiakkaillemme, joilla on nyt yksi alusta sosiaalisen median hallintaan.
Infomedia on ollut lähes yhdeksän vuoden ajan sekä Hootsuiten että Talkwalkerin yksinoikeudella toimiva jälleenmyyjä ja ratkaisukumppani Pohjoismaissa, ja olemme ylpeitä voidessamme toimittaa liiketoimintakriittisiä ratkaisuja sosiaalisen median hallintaan ja sosiaalisen median oivalluksiin.
Hootsuiten ja Talkwalkerin fuusion myötä näemme merkittäviä mahdollisuuksia asiakkaillemme:
- Voimme koota kaiken sosiaalisen median työn yhteen alustaan.
- Asiakkaamme voivat kuunnella sosiaalista mediaa ja jakaa sisältöä yhdeltä alustalta.
- Asiakkaamme voivat säästää paljon aikaa sosiaalisen median työssä, ja Hootsuite/Talkwalker-alustan käyttäjät saavat syvällisempiä oivalluksia ja suurempia vaikutuksia työstään.
- Käyttäjät saavat tehokkaimman tekoälyyn perustuvan sosiaalisen median alustan, josta hyötyvät kaikki PR-, viestintä- ja sosiaalisen median tiimeistä markkinointiin ja myyntiin.
Hootsuiten toimitusjohtaja Irina Novoselsky sanoo:
”Meillä on ollut kuuntelua jo vuosia. Mutta se oli alan standardi, aivan kuten kaikilla muillakin. Vaikka se toimi silloin, ala on siirtymässä uuteen sosiaalisen median suorituskyvyn aikakauteen. Tätä varten rakennamme sosiaalisen median suorituskykymoottoria, palautesilmukkaa, jossa tekoäly ottaa kuluttajadataa ja tuottaa oivalluksia toimivia strategioita ja mitattavaa vaikutusta varten. Hootsuiteen tuodun sosiaalisen kuuntelun parhaan insights-teknologian, Talkwalkerin, yhdistelmä vie alan harppauksin sosiaalisen markkinoinnin tulevaisuuteen.”
Yhdistyminen tuo positiivisia muutoksia Talkwalkerin ja Hootsuiten asiakkaille, jotka voivat odottaa entistä vahvempaa alustaa, jossa keskitytään vahvasti kehitykseen, optimointiin ja tekoälyn älykkääseen käyttöön.
”Hootsuiten Talkwalkerin osto on jännittävä strateginen päätös. Infomedialla on nyt entistä paremmat mahdollisuudet tarjota asiakkailleen johdonmukaisia, liiketoimintakriittisiä ratkaisuja sekä sosiaalisen median seurantaan ja oivallusten luomiseen että viestinnän ja markkinoinnin hallintaan sosiaalisissa kanavissa”, sanoo Infomedian pohjoismaisista kumppanuuksista vastaava johtaja Laurits Læssø Macel.
Lisätietoja
Laurits Læssø Macel
Head of Partnerships & Solutions, Nordic
Tietoja Infomediasta
Infomedia Group kehittää, käyttää ja neuvoo Media Intelligencen digitaalisia ratkaisuja mediaseurannan, media-analyysin ja viestintänäkemysten avulla. Konsernin tavoitteena on olla Pohjoismaiden yritysten ja organisaatioiden ensisijainen toimittaja ja tukea asiakkaiden näkemystä viestinnästä ja maineesta uutismediassa ja sosiaalisessa mediassa sekä paikallisesti että kansainvälisesti. Infomedia on yhä enemmän mukana kansainvälisissä tarjouskilpailuissa. Tytäryhtiömme Opoint toimittaa verkkosyötteitä indeksointiteknologialla mediaseuranta- ja IT-yrityksille kansainvälisesti.
Infomedialla on 220 työntekijää toimistoissa Kööpenhaminassa, Århusissa, Tukholmassa, Oslossa, Helsingissä ja Tallinnassa. Se omistaa myös teknologiayhtiö Opointin, jolla on myyntikonttori Lontoossa. Infomedia perustettiin vuonna 2002, ja sen omistavat 50/50 Tanskan kaksi suurinta mediataloa, JP/Politikens Hus ja Berlingske Media.