Mediaseuranta
Hanki yleiskatsaus ja näkemys koko mediamaisemasta. Mediaseurannallamme on markkinoiden laajin kattavuus, ja se auttaa sinua seuraamaan, mikä on sinulle merkityksellistä.
MITÄ ILOA MEDIASEURANNASTA ON
Mediaseuranta antaa
kokonaiskuvan monitahoisesta
globaalista mediaympäristöstä
Medianäkyvyytesi hahmottamalla vähennät riskejä
Seuraamme kaikkea, mitä sanotaan ja kirjoitetaan kaikesta, mistä haluat tietää. Näin saat kokonaiskäsityksen ja näkemyksen ympäröivästä maailmasta ja rajaat riskejä.
Media vaikuttaa yrityksesi maineeseen. Pidä siitä huolta
Maine on kultaakin kalliimpi, ja media vaikuttaa siihen enenevässä määrin. Tarvitset tietoa, jotta osaat toimia ja reagoida.
Tiedosta uudet trendit ja tilaisuudet
Mediaseurantamme ja ilmoitustemme avulla voit saada uusia ideoita ja löytää uusia tilaisuuksia viestintään tai liiketoimintaan.
Syvällinen näkemys markkinoista avaa mahdollisuuksia kasvavaan myyntiin
Kun sinulla on hyvä käsitys ympäröivän maailman tapahtumista, sinun on helpompi tehdä päätöksiä ja löytää mahdollisuuksia kasvuun omilla markkinoillasi.
ASIAKASESIMERKIT
Medianseuranta
tuottaa arvoa kaikille
Mediaseuranta ja -analysointi on perinteisesti kuulunut PR- ja viestintä-osaston tehtäviin – jos yritys tai organisaatio on tarpeeksi suuri, jotta sillä on oma PR- ja viestintäosasto. Mediaseurannan liiketoimintamah-dollisuudet ovat kuitenkin paljon laajemmat, ja ne voivat olla järkeviä muillekin kuin PR- ja viestintäosastolle.
Potentiaalia on itse asiassa koko organisaatiossa eri osastoilla. Seuraavassa on muutamia esimerkkejä organisaation eri osastojen tarpeista ja tavoitteista sekä siitä, miten mediaseuranta ja tiedotus tuovat lisäarvoa.
Viestintä ja PR
Viestintäpäälliköiden on tärkeää pysyä ajan tasalla uutisista sekä val-mistella johtoa ja hallintoa asioista, joita lehdistössä saatetaan käsitellä. Siksi heillä on erityisen suuri tarve seurata, analysoida ja optimoida vies-tintäänsä ja mainettaan.
Tämä voidaan tehdä tunnistamalla mediat ja toimittajat, jotka kirjoittavat tietyistä aiheista, ja etsimällä asiaankuulu-vat sidosryhmät. Ei vain paikallisesti, alueellisesti ja kansallisesti vaan myös kansainvälisesti – ja usein myös painetussa mediassa, verkossa, sosiaalisessa mediassa, televisiossa, radiossa ja podcasteissa.
Yhä useammat seuraavat mainintojaan myös syvässä ja pimeässä verkos-sa. Tämä johtuu mm. lisääntyvästä digitalisaatiosta ja globalisaatiosta, jotka edellyttävät erityisen huomion kiinnittämistä digitaalisesti ja sosi-aalisesti alkaviin mainintoihin, jotka leviävät muihin mediaryhmiin en-nennäkemättömällä nopeudella.
Markkinointi & digitaalinen
Markkinointipäälliköt vastaavat usein digitaalisista ja sosiaalisista kana-vista sekä PR:stä ja viestinnästä pienissä ja keskisuurissa organisaa-tioissa. Heidän on ymmärrettävä markkinoita, kohderyhmiä ja medioita, jotta he saavat tietoa siitä, mikä sisältö ja viestit toimivat ja mikä ei. Markkinoinnille on yleensä välttämätöntä mediaseuranta, joka kattaa yrityksen, sen tuotteiden, kampanjoiden jne. maininnat. Lisäksi markki-nointiosasto tarvitsee sosiaalisen median mainintojen ja keskustelujen kuunteluvälineitä, jotta se voi saada tietoa kohderyhmien kokemuksista yrityksestä ja sen tuotteista.
Myynti ja liiketoiminnan kehittäminen
Mediaseurannan älykäs käyttö tarjoaa on paljon mahdollisuuksia liike-toiminnan kehittämiseen ja myyntiin. Jos sinulla on esimerkiksi yritys, joka tarjoaa siivousratkaisuja suurille yrityksille ja organisaatioille, voit seurata tiettyjä sanoja, jotka viittaavat uusiin myyntimahdollisuuksiin. Esimerkiksi uusien yritysten pääkonttorien, julkisten laitosten jne. raken-taminen.
Myyntipäällikkö voi saada yleiskatsauksen uusista kontakti-mahdollisuuksista ja havaita myyntipotentiaalin ennen kilpailijoita. Tär-keimpien asiakkaidesi mediamainintojen seuraaminen voi myös tarjota suuria mahdollisuuksia, jotta voit jatkuvasti pysyä ajan tasalla heidän kanssaan käymässäsi vuoropuhelussa.
Johto ja hallinto
Kaikki päivittäiset mediamaininnat eivät kiinnosta johtoa ja hallintoa. Mutta kun maininta on joko erityisen hyvä tai huono, kiinnostus kasvaa merkittävästi. Johdon on siksi tärkeää ottaa käyttöön mediaseuranta, jotta se voi seurata mainetta, hallita viestintää markkinoille ja sisäisesti sekä ehkäistä ja hallita kriisejä niiden ilmetessä. Kyse on tärkeimpien strategisten agendojen, avainhenkilöiden, ydinviestien jne. tunnistami-sesta ja niiden mainintojen seuraamisesta eri medioissa, maissa, alueil-la, tuotemerkeissä ja liiketoimintayksiköissä.
Tutkimus ja kehitys
Markkinoiden parhaiden tuotteiden suunnittelu ja kehittäminen edellyt-tävät yleiskuvaa kohderyhmien trendeistä, uusista teknologioista, tuo-tantomenetelmistä ja paljon muuta. Ne edellyttävät myös yleiskuvaa siitä, mitä kilpailijat ja uudet toimijat markkinoilla tekevät.
Avainsanojen, kuten kilpailijoiden tuotteiden ja alakohtaisten avainsanojen, maailman-laajuinen seuranta sekä toimituksellisessa että sosiaalisessa mediassa on näin ollen korvaamaton työkalu tutkimuksessa ja trendien havaitse-misessa.
HR
Mediaseuranta ja viestintäanalyysit voivat auttaa henkilöstöpäälliköitä ymmärtämään yrityksen maineen kehittymistä ja siten sen kykyä hou-kutella osaajia. Mediaseurannan mahdollisuudet voivat kuitenkin mennä paljon pidemmälle.
Esimerkiksi suuret kansainväliset yritykset, joilla on vaikeuksia löytää lahjakkuuksia tietyillä erikoisaloilla, voivat käyttää me-dian, blogien, foorumien, sosiaalisten medioiden jne. seurantaa, joka perustuu kehittyneeseen hakujonoon ja tiettyihin avainsanoihin, löy-tääkseen neulan heinäsuovasta paremmin kuin mikään rekrytointitoi-misto.
Rekrytoijat voivat myös käyttää mediaseurantaa uusien työnteki-jöiden ja heidän maineensa tarkistamiseen aiemmissa työpaikoissa.
Toimistot ja konsultit
Toimistojen ja konsulttien on tärkeää olla lähellä asiakkaitaan ja ymmärtää heidän arjessa kohtaamiaan haasteita. Seuraamalla eri viestintäkanavien sisältöä, kuten tiettyjä avainsanoja, lähettiläiden toimintaa ja ajankohtaisia puheenaiheita, konsultit voivat tunnistaa markkinoiden muutokset sekä huomata merkitykselliset aiheet ja keskustelut mediassa. Tällöin neuvontaa ja strategioita voidaan muokata tilanteen mukaan, ja laatu sekä asiakastyytyväisyys paranevat.
Julkinen sektori
Julkisella sektorilla viestintää hoidetaan ja mitataan hiukan eri tavalla kuin liike-elämässä. Kansalaisten luottamuksen saavuttaminen on toiminnan ehto, ja sen mittaaminen on lähes yhtä tärkeää.
Mediaseurantaa käyttäen julkiset organisaatiot voivat seurata, mitä niistä puhutaan ja kirjoitetaan, ja siten muokata viestintäänsä ja toimintaansa yhteiskunnan tarpeiden ja huolenaiheiden mukaisesti. Lisäksi mediaseuranta on hyödyllinen työkalu kriisin syntyessä, sillä sen avulla julkinen taho voi reagoida tilanteeseen nopeasti ja hallita viestintää tehokkaasti.
PRINTTI / VERKKO / SOSIAALINEN MEDIA / TV / RADIO / PODCAST
Kaikki, mitä tarvitset saadaksesi yleiskuvan siitä, miten yritystäsi ja sen toimintaympäristöä on käsitelty mediassa
Infomedia tarjoaa markkinoiden kattavimman, koko mediakentän kattavan seurannan. Ota yhteyttä ja pyydä meiltä medianseurantaalustan ja ratkaisuiden demoa.
Printti
Verkko
Sosiaalinen Media
TV
Radio & Podcast
Katamme koko mediakentän
Myös maksumuurien takaa
Uusi teknologia takaa erinomaisen tark-kuuden
Raportoimme osumat yrityksesi ehdoilla ja suodatamme tarpeettoman tiedon pois käyttäen ainutlaatuista hakuteknologiaa ja älykkäitä algoritmeja. Niiden avulla voidaan toteuttaa joustava ja erittäin tarkka seuranta.
Seurantamme kattaa kaikki mediatyypit ja tarjoaa tarkimman kokonaiskuvan
UUTISTEN SEURANTA
Päivittäinen uutisten seuranta ja ilmoitukset sähköpostiisi, älypuhelimeesi ja pöytäkoneeseesi
Infomedian tekoälytuetuilla työkaluilla voit helposti nähdä, lajitella ja jakaa kaiken teistä mediassa julkaistun sisällön sekä laatia raportteja. Siten voit navigoida tarkemmin kaoottisessa globaalissa mediaympäristössä ja tehdä työssäsi parhaat päätökset jokaisena päivänä.
MERKINTÄ JA LUOKITTELU
Luokittele tärkeä mediajulkisuus ja mittaa sen laatu tekoälypohjaisella Tunteet-työkalullamme
Lajittele ja luokittele saamanne julkisuus saadaksesi täyden yleiskuvan siitä, mitkä mediat kertovat teistä ja kaikista muistakin aiheista, joita haluat seurata. Säästät runsaasti aikaa, kun sinun on jaettava medianäkyvyys kollegoillesi ja raportoida yrityksen johdolle oivalluksistasi ja mediaseurantanne arvosta.
AVAINLUVUT
Näe viestintäsi tehokkuus tärkeiden KPI-mittareiden ja avainlukujen avulla
Arvioi julkisuuden menestys tai riskit useiden avainlukujemme avulla Teitä koskevien mediasisältöjen määrän lisäksi laskemme myös esim. sen laajuuden ja algoritmimme kertovat, onko saamanne julkisuus positiivista, negatiivista vai neutraalia. Saat tietoja, joiden pohjalta voit reagoida salamannopeasti ympäristönne tapahtumiin.
TILASTOT
Saat yksityiskohtaiset tiedot saamastanne julkisuudesta erilaisina graafeina
Näe omasi ja kilpailijoidesi viestinnän ja PR-toiminnan teho ja arvo edistyksellisillä tilasto- ja visualisointityökaluillamme. Näet esim. kuinka paljon julkisuutta saatte kilpailijoihinne verrattuna ajan mittaan suhteessa liiketoimintanne alueisiin, markkinoihin ja medioihin.
RAPORTIT
Luo omia mediaraportteja ja jaa ne kollegoillesi
ALUSTA JA OMINAISUUDET
Globaali mediaseuranta, tilastot ja raportointi yhdellä digitaalisella alustalla
Saat ilmoituksen maininnoista välittömästi matkapuhelimeesi, päivän uutiskatsauksen sähköpostiisi ja halutessasi kattavan kokonaiskuvan mediaseurantaportaalissamme.
Hae eri medialuokista
Selaa artikkeleita vaivatta
Laadi omat hakuprofiilisi
Näe suoriutumisesta kertovat tunnusluvut
Katso tilastoja maininnoistasi
Lisää mediamaininnoillesi tunnisteet ja tunteet
Suodata osumahakuja vaivatta
Laadi omia raportteja
Aseta hälytykset ja uutisviestit
Pysy ajan tasalla
Näet kaikki maininnat
Jaa kollegoille
Laadi raportteja
Tilastodataa ja näkemystä
Hyödynnä tilastotietoa mediamaininnoistasi ja syvällisempää käsitystä viestintäsi vaikutuksesta.
Pitääkö sinun seurata mainintojasi eri medioissa maailmanlaajuisesti?
Infomedia tarjoaa kaiken globaalin median seurantaa. Niin verkossa kuin muualla.
Seuraamme jatkuvasti yli 230 000 online-uutismediaa ja selaamme päivittäin yli 4 miljardia uutisartikkelia. Tämä tekee meistä maailman johtavan online-uutismedian seurantapalvelun.
Jos edustat yritystä, joka tarvitsee reaaliaikaisia uutissyötteitä markkinatutkimuksen, riskienhallinnan, talousanalyysin tai tekoäly- ja koneoppimisprojektien avuksi – me hoidamme tämänkin.
Hyvän uutishälytyksen on oltava nopea ja pystyttävä erottamaan olennaisimmat uutiset kaikesta mediakohinasta, ja Infomedia tekee juuri niin. Tämä tekee palvelusta arvokkaan sekä viestintäosastolle että johdolle.
Martin Blomgren, Group Press and Media Relations manager, Sandvik AB
Tarvitsetko käyttäjäystävällisen mobiilisovelluksen median seurantaan?
Meidän avullamme sinun on helppo pysyä järjestyksessä myös liikkeellä ollessasi.
Helppokäyttöinen sovelluksemme antaa sinulle nopean yleiskuvan kaikista maininnoistasi, reaaliaikaisia ilmoituksia ja paljon uusia tapoja hallita ja jakaa uutissisältöä ja näkemyksiä.
Varaa esittely mediaseurantatyökalustamme
E-BOOK
Lataa e-book arvokkaasta mediaseurannasta koko organisaatiollesi
Oikeat oivallukset oikeaan aikaan voivat olla kullanarvoisia. Mediaseurannan avulla yritykset ja organisaatiot voivat minimoida riskinsä, vaalia mainettaan, havaita tärkeät nousevat trendit, mitata viestintää ja kasvattaa liiketoimintaansa.
Lataa e-kirjamme ja opi, miten mediaseurantaa voidaan käyttää strategisesti luomaan arvoa koko organisaatiossasi.
Lue lisää
Saat blogistamme inspiraatiota, vinkkejä ja neuvoja viestintään ja mediaseurantaan liittyen.
Katso myös
Ota yhteyttä
Kerro meille mediaseurannan tarpeistasi, haasteistasi ja mahdollisuuksistasi Pohjoismaissa tai maailmanlaajuisesti.