5 tapaa luoda strategista arvoa mediaseurannan avulla

Yrityksillä on jatkuvia haasteita vähentää riskejä ja suojella mainettaan. Nämä haasteet ulottuvat koko organisaatioon eivätkä rajoitu toimi- ja teollisuudenaloihin. Haasteet luovat tarpeen seurata itseäsi ja ympäristöäsi mediassa. Tästä blogista löydät inspiraatiota mediaseurannan käyttämisestä organisaatiosi suurimpien haasteiden ratkaisemiseen.

Sisältö

Vähennä riskiäsi

Mediamainintojen seuranta voi pienentää riskiäsi yrityksenä, organisaationa tai yksityishenkilönä. Hankkimalla yleiskuvan kaikesta, mitä sinua kiinnostavista asioista sanotaan ja kirjoitetaan, saat paremman käsityksen ympäröivästä maailmasta ja voit vähentää huonojen mainintojen riskiä. Mediamyrskyn sattuessa mediaseurantaa voidaan käyttää kriisinhallintaan seuraamalla, kuka antaa huonoja mainintoja (media ja ihmiset) ja miten maininnat leviävät eri medioissa.

Hoida mainettasi

Maine (tai brändipääoma) on organisaatiosi arvokkain voimavara. Rakentaminen vie vuosia, mutta sen menettäminen voi käydä hetkessä. Näemme tiedotusvälineissä joka päivä, että yritysten, organisaatioiden, yksilöiden ja jopa maiden mainetta on kyseenalaistettu. TV:ssä, radiossa, painetuissa medioissa, verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Yritysten ja organisaatioiden on pysyttävä ajan tasalla, jotta ne voisivat reagoida nopeasti mediamyrskyyn, jotta se ei tuhoaisi niiden kovalla työllä ansaittua mainetta.

Havaitse uusimmat trendit

Monet uudet trendit syntyvät, kun niistä puhutaan tiedotusvälineissä ja kun ihmiset puhuvat niistä sosiaalisessa mediassa. Yrityksesi voi huomata asian ensimmäisenä ja ratsastaa aallonharjalla seuraamalla oikeita aiheita, agendoja, kilpailijoita, avainsanoja jne. Tehokkaalla mediaseurannalla voit havaita uusia mahdollisuuksia viestinnällesi ja liiketoimintasi kehittämiselle sekä saada kilpailuetua.

Mittaa viestintääsi

Useimpien keskisuurten ja suurten yritysten PR- ja viestintäammattilaisten on mitattava ja optimoitava viestintä- ja markkinointiaktiviteettejään. Mediamaininnoista tietoa tarjoavien mediaseurantaratkaisujen ja analyysien avulla voit sukeltaa syvemmälle mediatietoihin ja selvittää, menevätkö viestisi perille, ovatko maininnat negatiivisia vai positiivisia ja paljon muuta. Näin voit optimoida strategiasi ja viestisi.

Löydä uusia liiketoimintamahdollisuuksia

Mitä paremmin tunnet markkinasi, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on havaita uutta kasvupotentiaalia. Tehokas mediaseuranta antaa hyvän yleiskuvan siitä, mitä ympärilläsi tapahtuu. Mitä kilpailijasi tekevät ja mitä he sanovat? Mitkä ovat alasi suurimmat agendat ja mitkä trendit hallitsevat markkinoita? On aina helpompaa ja varmempaa tehdä päätöksiä ja löytää tie uuteen liiketoimintaan, kun päätökset tehdään tietoon perustuen.

Käytä mediaseurantaa strategisesti

Mediaseuranta auttaa päivittäin PR- ja viestintäammattilaisia säilyttämään yleiskuvan ja reagoimaan nopeasti. Mediaseurannalla voi kuitenkin tehdä paljon muutakin. Ajattele strategisesti, ota kollegat mukaan koko organisaatiossa, ja käytä mediaseurantaa yrityksen suurimpien haasteiden ratkaisemiseen.

Lue lisää

Lukuaika: 5 min
23. tammikuun 2024 |

Kirj.: 

Lukuaika: 4 min
18. lokakuun 2023 |

Kirj.: 

Ota yhteyttä

Täytä lomake ja kerro meille hieman haasteistasi ja tarpeistasi. Otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Lataa PDF

Täytä lomake ja olet valmis lataamaan tämän blogikirjoituksen PDF-muodossa.

Varaa
Mediaseuranta-demo

Lataa e-kirjamme
median seurannasta

Varaa esittely

Hootsuite Amplify